Produkty
Kategorie
Stránky
Novinky

495 541 212 Zákaznická linka Po-Pá 7-15:30

727 989 444 Servisní dispečink 24/7

RVD 55 (PLUS), (R, W)

Série RVD

RVD 55 (PLUS), (R, W)
Úspora energie
Jednoduchý princip stlačování
Vhodný pro provoz s konstantní spotřebou stl. vzduchu
Záruka 6 let
Nízké servisní náklady
Řídící jednotka Maestro XC IoT 4.0
Cena poptávkou
Jaroslav Jurča

zákaznická podpora

  • Výkonnost:
    • 8 bar L – 9,10 m³/min
    • 10 bar H – 7,83 m³/min
    • 13 bar HH – 6,8 m³/min
  • Hladina akustického tlaku: 66 db (A)
  • Příkon: 55 kW
  • Délka / Šířka / Výška: 2125 mm / 1080 mm / 1885 mm
  • Hmotnost: 1260 kg
  • Motor s účinností IE3 (možnost IE4)
  • Řídící jednotka Maestro XC (spojení přes Cloud, nebo Modbus RS-485)

Integrovaná kondenzační sušička – verze „PLUS“

Modely PLUS zahrnují integrovanou kondenzační sušičku s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.

Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:

  • snížení nákladů na instalaci
  • snížení nároků na prostor

Využití odpadního tepla – verze „R“

Modely R jsou vybaveny systémem pro využití odpadního tepla z kompresoru. Sestává se z výměníku tepla olej/voda, termostatického ventilu a propojovacího potrubí. Umožňuje ohřev užitkové vody pro průmyslové nebo sanitární využití.

Vodou chlazený kompresor – verze „W“

Modely W jsou vybaveny výměníkem tepla olej/voda. Tento systém je vhodný pro aplikace s dostačujícím množstvím chladící vody za podmínek bez možnosti standardního odvodu tepla proudem chladicího vzduchu.

Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:

  • výbornou teplotní stabilizaci chodu kompresoru
  • umožňuje instalaci kompresoru do uzavřených prostor se sníženou možností větrání

Technologie izolované chladicí zóny

Modely RVD 30 – 55 disponují novou inovativní technologií: Technologií izolované chladicí zóny. Tato inovace odděluje chladič od zbytku komponent ve vnitřním prostoru kompresoru. Díky tomu se snižuje teplota uvnitř kompresoru a celý kompresor zůstává čistší. Údržba chladiče je rychlá a snadná díky snadno přístupnému panelu pro účinné odstraňování nečistot a prachu, což garantuje optimální chladicí výkon i v náročných podmínkách. Navíc disponuje prakticky umístěnou rychlospojkou pro snadné připojení ofukovací pistole. Toto připojení slouží zároveň jako bezpečnostní ventil, který umožňuje snížení tlaku za zpětným ventilem při údržbě jednotky.

Elektronické ovládání

Kompresory RVD 30-37-45-55 jsou vybaveny řídící jednotkou Maestro XC s dotykovým displejem, která umožňuje ovládat, monitorovat a programovat provoz kompresoru. Tato řídící jednotka vyhodnocuje parametry kompresoru v reálném čase. Jednotku lze také ovládat na dálku prostřednictvím internetového portálu Mattei Cloud.

Zlepšená účinnost

Intertek, přední nezávislá zkušební laboratoř, analyzovala účinnost kompresorů Mattei a prokázala, že po 500 hodinách provozu jsou rotační lamelové kompresory Mattei o 3,78 % lepší než přesně stejný kompresor dodávaný s 0 hodinami provozu. Pokračující testování ukazuje, že během prvních 1 000 hodin je Mattei o 4,2 % energeticky účinnější, než když je zcela nový. Je to výsledek období „záběhu“, kdy je povrch lamel doleštěn do stavu s nejnižším třením z důvodu provozního přizpůsobení kovů.

Spotřeba energie

Nízké náklady na údržbu

Běžná údržba představuje pouze výměnu oleje v intervalu 6 000 provozních hodin, čištění, případně výměnu sacího filtru, čištění chladiče a výměnu filtru odlučovače oleje. Což představuje značnou úsporu provozních nákladů.

Absence silových ložisek významně přispívá ke snížení nákladů na údržbu lamelového kompresoru. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s dlouhou životností a téměř nulovými nároky na údržbu.

Nízké provozní náklady

Jedinečně nízká měrná spotřeba kompresoru se po prvních 500 provozních hodinách dále sníží a zůstává stabilní po celou dobu životnosti kompresoru.

Spolehlivost a dlouhá životnost

Lamelové kompresory jsou určeny k trvalému provozu 24 hodin denně a dvanáct měsíců ročně za konstantního tlaku. Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.

(Volitelný) Integrovaný senzor kvality oleje

Prediktivní modelování acidity maziva v reálném čase připravené na Průmysl 4.0. Senzor je propojen s řídící jednotkou Maestro XC, která zpracovává výstupní data ze senzoru. Stav maziva může zákazník nebo distributor sledovat na dálku prostřednictvím služby Mattei Cloud.

Kvalita stlačeného vzduchu

Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče 30 ˚C a nižší v závislosti na referenčních podmínkách. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi RVD PLUS je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.

Model Výkonnost Hladina akustického tlaku Příkon Vzdušník Rozměry Hmotnost
8 bar L 10 bar H 13 bar HH Délka Šířka Výška
m³/min m³/min m³/min db (A) KW l mm mm mm kg
RVD 30 (PLUS), (R, W) 5,76 4,65 3,46 66 35 - 2125 1080 1885 1100
RVD 37 (PLUS), (R, W) 6,85 5,77 4,53 66 37 - 2125 1080 1885 1140
RVD 45 (PLUS), (R, W) 8,29 7,05 5,96 66 45 - 2125 1080 1885 1220
RVD 55 (PLUS), (R, W) 9,1 7,83 6,8 66 55 - 2125 1080 1885 1260

Často kladené dotazy

Je tento kompresor vhodný pro mě?

Kompresory ze série RVD jsou nejvhodnější pro provozy s konstantní spotřebou stlačeného vzduchu, které hledají úsporný kompresor, se snadnou obsluhou a údržbou a dlouhou životností.

Jaká je záruka na tento kompresor?

V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.

Jaká je standardní životnost kompresoru?

Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.

Jak funguje lamelový kompresor?

Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se volně pohybují zasunovatelné kovové destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra jejich vysunutí je v každé poloze vymezena vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku komor, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.

Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a lamel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému kontaktu jednotlivých kovových dílů a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také pro odvedení tepla uvolňujícího se při kompresi.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.