OPTIMA 37 (PLUS) (R,W)
Série Optima
Cena poptávkou |
- Pracovní tlak: 7 – 10 bar
- Výkonnost při tlaku 7 bar: 3,63 m³/min – 6,48 m³/min
- Hladina akustického tlaku: 66 db(A)
- Příkon: 37 kW
- Délka / Šířka / Výška: 1830 mm / 960 mm / 1670 mm
- Hmotnost: 995 kg
- Motor s účinností IE3
- Řídící jednotka Maestro XS (spojení přes Modbus RS-485)
Integrovaná kondenzační sušička – verze „PLUS“
Modely PLUS zahrnují instalaci integrované kondenzační sušičky s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.
Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:
- snížení nákladů na instalaci
- snížení nároků na prostor
Využití odpadního tepla – verze „R“
Modely R jsou vybaveny systémem pro využití odpadního tepla z kompresoru. Sestává se z výměníku tepla olej/voda, termostatického ventilu a propojovacího potrubí. Umožňuje ohřev užitkové vody pro průmyslové nebo sanitární využití.
Vodou chlazený kompresor – verze „W“
Modely W jsou vybaveny výměníkem tepla olej/voda. Tento systém je vhodný pro aplikace s dostačujícím množstvím chladící vody o dané kvalitě a bez možnosti standardního odvodu tepla.
Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:
- zlepšení kvality stlačeného vzduchu
- snížení provozních teplot kompresoru
Nízké náklady na údržbu
Běžná údržba kompresoru představuje pouze výměnu oleje v intervalu cca 5 000 provozních hodin (podle typu oleje), výměnu olejového filtru a filtru odlučovače oleje. Dále zahrnuje čištění, případně výměnu sacího filtru a čištění vzduchového chladiče.
Absence silových valivých ložisek významně přispívá ke značnému snížení nákladů na údržbu. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s velmi dlouhou životností a s téměř nulovými nároky na údržbu.
Přímá spojka
Mechanické propojení kompresoru s elektromotorem:
- je pomocí přímé pružné spojky
- bez řemenů, převodovky či dalších součástí a ložisek
- při frekvenci otáček 700 – 1.600 1/min
Toto řešení se vyznačuje vysokou spolehlivostí a minimálními nároky na údržbu.
Kompresor OPTIMA 200 má dva kompresorové bloky s pohonem jedním elektromotorem a rozvodem ozubenými koly.
Odváděč kondenzátu
Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.
Řídící jednotka – MAESTROxs
Kompresory řady OPTIMA jsou vybaveny elektronickou řídící jednotkou MAESTROxs. Jednotka automaticky řídí, monitoruje a umožňuje programovat provoz kompresoru a může být propojena do PC pro dálkové ovládání. Je-li propojena s dalším kompresorem vybaveným řídící jednotkou MAESTROxs, stane se nadřazeným systémem kompresorovny, čímž uspoří nutnost instalace samostatné nadřazené řídící jednotky.
Spolehlivost a dlouhá životnost
Lamelové kompresory jsou určeny k trvalému provozu 24 hodin denně a dvanáct měsíců ročně za konstantního tlaku. Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.
Kvalita stlačeného vzduchu
Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi OPTIMA PLUS je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.
Model | Min. pracovní tlak | Max. pracovní tlak | Min. výkonnost | Max. výkonnost | Hladina akustického tlaku | Příkon | Vzdušník | Rozměry | Hmotnost | ||
bar (g) | m³/min | dB (A) | kW | l | Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | kg | |||
BLADE i 8 (S, E, SE) | 7 | 10 | 0,759 | 1,201 | 66 | 7,5 | 270 | 1490 | 785 | 1607 | 388 |
BLADE i 12 (S, E, SE) | 7 | 10 | 1,061 | 1,679 | 66 | 11 | 270 | 1490 | 809 | 1607 | 431 |
BLADE i 15 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 1,68 | 2,65 | 66 | 15 | - | 1440 | 770 | 1330 | 575 (635)* |
BLADE i 18 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 2,01 | 3,18 | 66 | 18,5 | - | 1440 | 770 | 1330 | 590 (650)* |
BLADE i 22 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 2,27 | 3,59 | 67 | 22 | - | 1440 | 770 | 1330 | 600 (660)* |
OPTIMA 30 (R,W) | 7 | 10 | 2,86 | 5,34 | 66 | 30 | - | 1830 | 960 | 1670 | 930 |
OPTIMA 37 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 3,63 | 6,48 | 66 | 37 | - | 1830 | 960 | 1670 | 995 |
OPTIMA 45 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 4,28 | 8,00 | 66 | 45 | - | 1830 | 960 | 1670 | 1060 |
RVX 55 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 5,22 | 10,3 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 55 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 4,94 | 9,75 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 75 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 6,55 | 12,94 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 75 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 6,05 | 11,92 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 90 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 8,39 | 16,55 | 68 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1970 (2130)* |
RVX 90 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 6,43 | 12,67 | 68 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1970 (2130)* |
OPTIMA 110 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 11,25 | 20,06 | 69 | 110 | - | 2350 | 1390 | 1980 | 2970 |
OPTIMA 132 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 13,19 | 23,52 | 69 | 132 | - | 2350 | 1390 | 1980 | 3260 |
OPTIMA 200 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 20,04 | 35,51 | 75 | 200 | - | 2700 | 1780 | 2240 | 4950 |
Často kladené dotazy
Kompresory ze série RVXi, OPTIMA a BLADE i jsou průmyslové kompresory, které jsou vybaveny frekvenčním měničem. Jsou proto vhodné pro výrobu, podniky či živnostníky s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu. Tímto způsobem lze ušetřit až 35 % elektrické energie jinak spotřebované kompresorem bez frekvenčního měniče.
V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.
Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.
Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se volně pohybují zasunovatelné kovové destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra jejich vysunutí je v každé poloze vymezena vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku komor, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.
Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a lamel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému kontaktu jednotlivých kovových dílů a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také pro odvedení tepla uvolňujícího se při kompresi.