OPTIMA 200 (PLUS) (R,W)
Série Optima
Cena poptávkou |
- Pracovní tlak: 7 – 10 bar
- Výkonnost při tlaku 7 bar: 20,04 m³/min – 35,51 m³/min
- Hladina akustického tlaku: 75 db(A)
- Příkon: 200 kW
- Délka / Šířka / Výška: 2700 mm / 1780 mm / 2240 mm
- Hmotnost: 4950 kg
- Motor s účinností IE3
- Řídící jednotka Maestro XS (spojení přes Modbus RS-485)
Integrovaná kondenzační sušička – verze „PLUS“
Modely PLUS zahrnují instalaci integrované kondenzační sušičky s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.
Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:
- snížení nákladů na instalaci
- snížení nároků na prostor
Využití odpadního tepla – verze „R“
Modely R jsou vybaveny systémem pro využití odpadního tepla z kompresoru. Sestává se z výměníku tepla olej/voda, termostatického ventilu a propojovacího potrubí. Umožňuje ohřev užitkové vody pro průmyslové nebo sanitární využití.
Vodou chlazený kompresor – verze „W“
Modely W jsou vybaveny výměníkem tepla olej/voda. Tento systém je vhodný pro aplikace s dostačujícím množstvím chladící vody o dané kvalitě a bez možnosti standardního odvodu tepla.
Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:
- zlepšení kvality stlačeného vzduchu
- snížení provozních teplot kompresoru
Nízké náklady na údržbu
Běžná údržba kompresoru představuje pouze výměnu oleje v intervalu cca 5 000 provozních hodin (podle typu oleje), výměnu olejového filtru a filtru odlučovače oleje. Dále zahrnuje čištění, případně výměnu sacího filtru a čištění vzduchového chladiče.
Absence silových valivých ložisek významně přispívá ke značnému snížení nákladů na údržbu. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s velmi dlouhou životností a s téměř nulovými nároky na údržbu.
Přímá spojka
Mechanické propojení kompresoru s elektromotorem:
- je pomocí přímé pružné spojky
- bez řemenů, převodovky či dalších součástí a ložisek
- při frekvenci otáček 700 – 1.600 1/min
Toto řešení se vyznačuje vysokou spolehlivostí a minimálními nároky na údržbu.
Kompresor OPTIMA 200 má dva kompresorové bloky s pohonem jedním elektromotorem a rozvodem ozubenými koly.
Odváděč kondenzátu
Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.
Řídící jednotka – MAESTROxs
Kompresory řady OPTIMA jsou vybaveny elektronickou řídící jednotkou MAESTROxs. Jednotka automaticky řídí, monitoruje a umožňuje programovat provoz kompresoru a může být propojena do PC pro dálkové ovládání. Je-li propojena s dalším kompresorem vybaveným řídící jednotkou MAESTROxs, stane se nadřazeným systémem kompresorovny, čímž uspoří nutnost instalace samostatné nadřazené řídící jednotky.
Spolehlivost a dlouhá životnost
Lamelové kompresory jsou určeny k trvalému provozu 24 hodin denně a dvanáct měsíců ročně za konstantního tlaku. Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.
Kvalita stlačeného vzduchu
Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi OPTIMA PLUS je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.
Model | Min. pracovní tlak | Max. pracovní tlak | Min. výkonnost | Max. výkonnost | Hladina akustického tlaku | Příkon | Vzdušník | Rozměry | Hmotnost | ||
bar (g) | m³/min | dB (A) | kW | l | Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | kg | |||
BLADE i 8 (S, E, SE) | 7 | 10 | 0,759 | 1,201 | 66 | 7,5 | 270 | 1490 | 785 | 1607 | 388 |
BLADE i 12 (S, E, SE) | 7 | 10 | 1,061 | 1,679 | 66 | 11 | 270 | 1490 | 809 | 1607 | 431 |
BLADE i 15 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 1,68 | 2,65 | 66 | 15 | - | 1440 | 770 | 1330 | 575 (635)* |
BLADE i 18 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 2,01 | 3,18 | 66 | 18,5 | - | 1440 | 770 | 1330 | 590 (650)* |
BLADE i 22 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 2,27 | 3,59 | 67 | 22 | - | 1440 | 770 | 1330 | 600 (660)* |
OPTIMA 30 (R,W) | 7 | 10 | 2,86 | 5,34 | 66 | 30 | - | 1830 | 960 | 1670 | 930 |
OPTIMA 37 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 3,63 | 6,48 | 66 | 37 | - | 1830 | 960 | 1670 | 995 |
OPTIMA 45 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 4,28 | 8,00 | 66 | 45 | - | 1830 | 960 | 1670 | 1060 |
RVX 55 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 5,22 | 10,3 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 55 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 4,94 | 9,75 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 75 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 6,55 | 12,94 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 75 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 6,05 | 11,92 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 90 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 8,39 | 16,55 | 68 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1970 (2130)* |
RVX 90 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 6,43 | 12,67 | 68 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1970 (2130)* |
OPTIMA 110 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 11,25 | 20,06 | 69 | 110 | - | 2350 | 1390 | 1980 | 2970 |
OPTIMA 132 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 13,19 | 23,52 | 69 | 132 | - | 2350 | 1390 | 1980 | 3260 |
OPTIMA 200 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 20,04 | 35,51 | 75 | 200 | - | 2700 | 1780 | 2240 | 4950 |
Vaše nejčastější požadavky a dotazy
Kompresory ze série Maxima jsou průmyslové kompresory, které jsou vybaveny frekvenčním měničem. Jsou proto vhodné pro výrobu, podniky či živnostníky s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu. Tímto způsobem lze ušetřit až 35 % elektrické energie jinak spotřebované kompresorem bez frekvenčního měniče.
Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.
V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.
Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se pohybují zasunovatelné destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra vysunutí křídel je v každé poloze omezena jejich vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku prostorů, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.
Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a křídel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému styku jednotlivých dílů agregátu a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také jako odvaděč tepla uvolňujícího se při kompresi.