BLADE i 12 (S, E, SE)
Série Blade
Cena poptávkou |
- Pracovní tlak: 7 – 10 bar
- Výkonnost při tlaku 7 bar: 1,061 m³/min – 1,679 m³/min
- Hladina akustického tlaku: 66 db (A)
- Příkon: 11 kW
- Vzdušník: 270 l
- Délka / Šířka / Výška: 1490 mm / 809 mm / 1607 mm
- Hmotnost: 431 kg
- Motor s účinností IE3
- Řídící jednotka Maestro XB (spojení přes Modbus RS-485)
Kompresor na tlakové nádobě – verze „S“
Modely S jsou vybaveny ležatou tlakovou nádobou o objemu 270 l společně s automatickým odlučovačem a odvaděčem kondenzátu ze systému.
Kompresor s kondenzační sušičkou – verze „E“
Modely E jsou vybaveny kondenzační sušičkou stlačeného vzduchu s automatickým odlučovačem a odvaděčem kondenzátu ze systému.
Kompresor na tlakové nádobě s kondenzační sušičkou – verze „SE“
Modely SE zahrnují instalaci vestavěné kondenzační sušičky s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.
Toto konstrukční řešeni přináší následující výhody:
- snížení nákladů na instalaci
- snížení nároků na prostor
Nízké náklady na údržbu
Běžná údržba kompresoru představuje pouze výměnu oleje v intervalu cca 5 000 provozních hodin (podle typu oleje), výměnu olejového filtru a filtru odlučovače oleje. Dále zahrnuje čištění, případně výměnu sacího filtru a čištění vzduchového chladiče.
Absence silových valivých ložisek významně přispívá ke značnému snížení nákladů na údržbu. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s velmi dlouhou životností a s téměř nulovými nároky na údržbu.
Všechny díly kompresoru jsou snadno dostupné ze strany předního krytu a umožňují rychlý přístup.
Přímý převod mezi elektromotorem a kompresorem
Přenosu energie od motoru ke kompresoru je dosaženo jednoduchou spojkou s pružným elementem. Spojka je snadno demontovatelná a uzpůsobená rychlé výměně tak aby zajistila minimální čas výměny. Tento prvek usnadňuje údržbu.
Lamelové kompresory z řady BLADE mají hřídel rotoru uloženou v přesných kluzných ložiscích. Toto řešení je zcela jednoduché a plně funkční s dlouhou životností.
Odváděč kondenzátu
Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.
Řídící jednotka – MAESTROXB
Kompresory řady BLADE i 8 – 12 jsou vybaveny elektronickou řídící jednotkou MAESTROXB. Jednotka automaticky řídí, monitoruje a umožňuje programovat provoz kompresoru a může být propojena do PC pro dálkové ovládání. Je-li propojena s dalším kompresorem vybaveným řídící jednotkou MAESTROXB, stane se nadřazeným systémem kompresorovny, čímž uspoří nutnost instalace samostatné nadřazené řídící jednotky.
Spolehlivost a dlouhá životnost
Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.
Spotřeba energie – frekvenční měnič
Vlivem vysoké kvality celkového technického řešení patří měrná spotřeba energie kompresorů řady BLADE i 8-12 mezi nejnižší v této kategorii. Ovládací systém firmy MATTEI využívající invertor (frekvenční měnič) zajišťuje vždy nejvyšší úspory energie. Když se spotřeba stlačeného vzduchu pohybuje v rozsahu mezi 40 % až 100 % frekvence otáček kompresoru dosahuje nejvyšší účinnosti, s mnohem nižší spotřebou energie, než tradiční invertorové systémy.
Kvalita stlačeného vzduchu
Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi BLADE i SE je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.
Model | Min. pracovní tlak | Max. pracovní tlak | Min. výkonnost | Max. výkonnost | Hladina akustického tlaku | Příkon | Vzdušník | Rozměry | Hmotnost | ||
bar (g) | m³/min | dB (A) | kW | l | Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | kg | |||
BLADE i 8 (S, E, SE) | 7 | 10 | 0,759 | 1,201 | 66 | 7,5 | 270 | 1490 | 785 | 1607 | 388 |
BLADE i 12 (S, E, SE) | 7 | 10 | 1,061 | 1,679 | 66 | 11 | 270 | 1490 | 809 | 1607 | 431 |
BLADE i 15 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 1,68 | 2,65 | 66 | 15 | - | 1440 | 770 | 1330 | 575 (635)* |
BLADE i 18 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 2,01 | 3,18 | 66 | 18,5 | - | 1440 | 770 | 1330 | 590 (650)* |
BLADE i 22 (PLUS), (R) | 7 | 10 | 2,27 | 3,59 | 67 | 22 | - | 1440 | 770 | 1330 | 600 (660)* |
OPTIMA 30 (R,W) | 7 | 10 | 2,86 | 5,34 | 66 | 30 | - | 1830 | 960 | 1670 | 930 |
OPTIMA 37 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 3,63 | 6,48 | 66 | 37 | - | 1830 | 960 | 1670 | 995 |
OPTIMA 45 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 4,28 | 8,00 | 66 | 45 | - | 1830 | 960 | 1670 | 1060 |
RVX 55 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 5,22 | 10,3 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 55 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 4,94 | 9,75 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 75 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 6,55 | 12,94 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 75 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 6,05 | 11,92 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1770 (1930)* |
RVX 90 i (PLUS)*, (R, W) | 7 | 10 | 8,39 | 16,55 | 68 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1970 (2130)* |
RVX 90 Hi (PLUS)*, (R, W) | 7 | 13 | 6,43 | 12,67 | 68 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1970 (2130)* |
OPTIMA 110 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 11,25 | 20,06 | 69 | 110 | - | 2350 | 1390 | 1980 | 2970 |
OPTIMA 132 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 13,19 | 23,52 | 69 | 132 | - | 2350 | 1390 | 1980 | 3260 |
OPTIMA 200 (PLUS) (R,W) | 7 | 10 | 20,04 | 35,51 | 75 | 200 | - | 2700 | 1780 | 2240 | 4950 |
Často kladené dotazy
Kompresory ze série RVXi, OPTIMA a BLADE i jsou průmyslové kompresory, které jsou vybaveny frekvenčním měničem. Jsou proto vhodné pro výrobu, podniky či živnostníky s proměnlivou spotřebou stlačeného vzduchu. Tímto způsobem lze ušetřit až 35 % elektrické energie jinak spotřebované kompresorem bez frekvenčního měniče.
V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.
Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.
Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se volně pohybují zasunovatelné kovové destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra jejich vysunutí je v každé poloze vymezena vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku komor, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.
Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a lamel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému kontaktu jednotlivých kovových dílů a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také pro odvedení tepla uvolňujícího se při kompresi.