ERC (S)* 1
Série ERC
Cena poptávkou |
- Výkonnost:
- 10 bar H – 0,16 m³/min
- Hladina akustického tlaku: 64 db (A)
- Příkon: 1,5 kW
- Vzdušník: (90/200)* l
- Délka / Šířka / Výška: 740 (1050)* mm / 390 (600)* mm / 430 (1110)* mm
- Hmotnost: 50 (125)* kg
- Motor s účinností IE3
Kompresor na tlakové nádobě – verze „S“
Modely S jsou vybaveny ležatou tlakovou nádobou o objemu 90 l nebo 200 l společně s automatickým odlučovačem a odvaděčem kondenzátu ze systému.
Nízké náklady na údržbu
Běžná údržba kompresoru představuje pouze výměnu oleje v intervalu cca 5 000 provozních hodin (podle typu oleje), výměnu olejového filtru a filtru odlučovače oleje. Dále zahrnuje čištění, případně výměnu sacího filtru a čištění vzduchového chladiče.
Absence silových valivých ložisek významně přispívá ke značnému snížení nákladů na údržbu. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s velmi dlouhou životností a s téměř nulovými nároky na údržbu.
Přímá spojka
Mechanické propojení kompresoru s elektromotorem:
- je pomocí přímé pružné spojky
- bez řemenů, převodovky či dalších součástí a ložisek
- při frekvenci otáček 1.500 1/min
Toto řešení se vyznačuje vysokou spolehlivostí a minimálními nároky na údržbu.
Odváděč kondenzátu
Každý kompresor je standardně vybaven vzduchovým chladičem, cyklónovým odlučovačem kapek a elektronickým odváděčem kondenzátu.
Spolehlivost a dlouhá životnost
Lamelové kompresory jsou určeny k trvalému provozu 24 hodin denně a 12 měsíců ročně za konstantního tlaku. Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100 000 provozních hodin.
Spotřeba energie
Vlivem vysoké kvality celkového technického řešení patří měrná spotřeba energie kompresorů řady 200 mezi nejnižší v této kategorii. Důležitým aspektem ovlivňující spotřebu energie je regulační systém pro průběžný a automatický režim s odlehčením, což umožňuje dosažení velmi úsporného provozu v nejrůznějších provozních režimech.
Kvalita stlačeného vzduchu
Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče <10 K nad teplotou okolního prostředí.
Model | Výkonnost | Hladina akustického tlaku | Příkon | Vzdušník | Rozměry | Hmotnost | ||||
8 bar L | 10 bar H | 13 bar HH | Délka | Šířka | Výška | |||||
m³/min | m³/min | m³/min | db (A) | KW | l | mm | mm | mm | kg | |
ERC (S)* 1 | - | 0,16 | - | 64 | 1,5 | (90/200)* | 740 (1050)* | 390 (600)* | 430 (1110)* | 50 (125)* |
ERC (S)* 2 | - | 0,24 | - | 70 | 2,2 | (90/200)* | 740 (1050)* | 390 (600)* | 430 (1110)* | 55 (130)* |
ERC (S)* 3 | - | 0,32 | - | 70 | 3 | (90/200)* | 740 (1050)* | 390 (600)* | 430 (1110)* | 55 (130)* |
ERC (S)* 4 | 0,7 | 0,53 | 0,49 | 71 | 4 | (270)* | 1140 (1480)* | 600 (670)* | 700 (1240)* | 130 (220)* |
ERC (S)* 5 | 0,89 | 0,76 | 0,57 | 71 | 5,5 | (270)* | 1140 (1480)* | 600 (670)* | 700 (1240)* | 130 (220)* |
ERC (S)* 7 | 1,38 | 1,15 | 0,96 | 75 | 7,5 | (270)* | 1460 (1530)* | 660 (730)* | 740 (1270)* | 240 (330)* |
ERC (S)* 11 | 1,97 | 1,7 | 1,35 | 75 | 11 | (270)* | 1460 (1530)* | 660 (730)* | 740 (1270)* | 265 (355)* |
ERC 15 (R) | 2,7 | 2,2 | 1,87 | 79 | 15 | - | 1660 | 690 | 910 | 365 |
ERC 18 (R) | 3,28 | 2,64 | 2,26 | 79 | 18,5 | - | 1660 | 690 | 910 | 405 |
ERC 22 (R) | 3,75 | 3,2 | 2,57 | 79 | 22 | - | 1660 | 690 | 910 | 405 |
ERC 30 (R) | 5,62 | 4,67 | 3,67 | 84 | 30 | - | 1620 | 770 | 1320 | 670 |
ERC 37 (R) | 6,8 | 5,65 | 4,8 | 84 | 37 | - | 1620 | 770 | 1320 | 745 |
ERC 45 (R) | 8,28 | 7 | 5,85 | 84 | 45 | - | 1620 | 770 | 1320 | 775 |
ERC 55 (R) | - | 8,9 | 7,1 | 84 | 55 | - | 1620 | 770 | 1320 | 780 |
Často kladené dotazy
Kompresory ze série ERC (Classic) jsou určeny pro jakékoliv odvětví průmyslu, živnostníky, malé, střední i velké podniky, kde je potřeba bezpečně zajistit výrobu stlačeného vzduchu s minimálními provozními náklady bez potřeby nízké hladiny hluku.
Kompresory mají odolnou konstrukci, která umožňuje jejich použití v náročných podmínkách.
V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.
Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.
Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se volně pohybují zasunovatelné kovové destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra jejich vysunutí je v každé poloze vymezena vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku komor, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.
Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a lamel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému kontaktu jednotlivých kovových dílů a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také pro odvedení tepla uvolňujícího se při kompresi.